Nest Camera Review – Er det virkelig verdt kostnadene?

I 2020 har Nest Cameras kommet med nyhetsoverskrifter av forskjellige årsaker, ett av dem er deres evne til å fange “veranda-pirater” akkurat i det øyeblikket de utøver sin onde handel. Veranda pirater er kriminelle med lav levetid som drar fordel av den nåværende bølgen av e-handel og pakkeleveranser. Disse parselltyvene retter seg mot hjem med verandaer og stoler der Amazon, UPS og FedEx sjåfører vanligvis slipper av pakker som instruert; i en nylig hendelse som ble tatt til fange av et Nest-kamera i Nebraska, beskrev politiets detektiver disse sikkerhetsinnretningene til hjemmet som å ha potensialet til å være “spillskiftere” fordi det i form av å gjøre deres etterforskningsarbeid enklere, og dermed øke sannsynligheten for å løse saker og gjenvinne stjålne varer.

Mann fra Nebraska fanget stjeling av Nest Camera
Pakkeleveringsstyver

Bortsett fra å hjelpe til med å demme opp for kriminelle tidevann av verandepirater, var Nest-kameraer også et betydelig fokus på Google I / O-utviklerkonferansen i 2020 i Mountain View.

På dette store tech-arrangementet introduserte Google-ledere Nest Hub Max, en kontrollenhet for hjemmeautomatisering som effektivt kombinerer teknologi utviklet av Nest og Google de siste årene. Nest Hub Max fungerer intuitivt med Nest-kameraer; den har en fargerik 10-tommers berøringsskjerm, integrert kamera, en imponerende kombinasjon av høyttaler / mikrofon og en avansert versjon av Google Assistant.

Nest Hub MaksInnføringen av Nest Hub Max var betydelig, ikke bare fordi det virker klar til å overgå Amazon Echo familie av smarte høyttalere, som kan brukes som hjemmeautomatiseringsnav, men også fordi det markerer begynnelsen på en ny æra for både Google og Nest. Du må huske at Nest Labs har utviklet smarthusteknologi siden 2010; den gangen virket selskapet å være i ferd med å bli anskaffet av Apple på grunn av sin designfilosofi, men Google gikk inn fire år senere.

I nesten et tiår har utviklere av Nest Labs ganske mye jobbet på egen hånd, og de har produsert fantastiske produkter som den legendariske Nest Learning Thermostat, men teknologeanalytikere lurte alltid på når et fullstendig samarbeid med Google ville starte. Den dagen har kommet, så fra nå av vil de gamle Google Home Hubs være Nest Hubs, og det vil du kunne kontrollere Nest-kameraet og andre enheter gjennom Google Assistant; forresten, det er også en mindre versjon av Nest Hub Max i tilfelle du bor på en mindre plass som en leilighet eller loft.

Ingen gjennomgang av Nest Camera vil være fullstendig uten å nevne Rick Osterloh, en Google-visepresident som nylig ble utnevnt til å føre tilsyn med selskapets Devices and Services-team, som har til hensikt å heve Google som et maskinvaremerke. Hva dette betyr for potensielle kjøpere av Nest-kameraer er at deres fremtidige kjøp vil være en del av det nye økosystemet Google og Nest Labs; med andre ord, Nest-enhetene dine synkroniseres perfekt med Android-smarttelefonene dine, Chromebooks, Chromecasts, Pixels og til og med Chrome-nettleseren. Store ting er i vente for Nest, og dette er et godt tidspunkt å begynne å komme inn på det Google har sett for seg for smarthusautomasjon.

Nest Cam innendørs – beskyttelse inne i huset

Nest-kameraer er ikke som IP-kameraene som ofte selges som en del av hjemmesikkerhetssystemer som du skal finne ut av på egen hånd. Som alle andre produkter utviklet av Nest Labs ingeniører, er Nest-kameraer avanserte enheter spesielt utviklet for å skille seg ut fra konkurransen.

Nest Cam InnendørsFor mange enkeltpersoner som er nye i verdenen av smarthusautomasjon, Nest Cam Indoor er et ideelt inngangspunkt. Denne spesielle Nest-cam har eksistert i et par år og har fanget ganske mange hjemmeinvasjoner gjennom thew Nest Aware sikkerhetstjeneste, som er tilgjengelig på abonnementsbasis, og dermed gjør den til en av de mest populære modellene. Nest Cam Indoor ligger på 4,5 inches høy og 2,8 inches bred og er diskret nok til å plassere hvor som helst; den kan overvåke og ta opp i omtrent enhver lysforhold, og den kan strømme i en jevn 1080p HD-oppløsning uten hikke. Vidvinkelsvisningen strekker seg til 130 grader, og høyttaler- / mikrofonfunksjonaliteten gir en lydkvalitet som vil konkurrere med dyre smarttelefoner.

Ytterligere funksjoner inkluderer:

• Full ekstern tilgang via Nest-appen
  • Jevn zoom og forbedrer funksjoner
  • Ekstern hjemmehjelp
  • Intercom-funksjonalitet
  • Evne til å sette opp familiekontoer

Alt i alt ser denne Nest-cam ut som den typen du kan klippe til toppen av skjermen for Skype-økter på skrivebordet, men den ga faktisk kraftig hjemmesikkerhetsfunksjonalitet.

Nest Cam Outdoor – Security Beyond the Walls

Nest Cam OutdoorSom navnet antyder, er denne Nest-cam-modellen designet for utendørs installasjon. Den er større og mer synlig enn innendørsmodellen gjennomgått ovenfor, som den skal være, men ikke så stor at det ville være umulig å skjule om det er ønskelig. Vær- og klimamotstanden til Nest Cam Outdoor er rangert som IP65, noe som betyr at den vil motstå regnfulle og vinterlige forhold mellom –4 til 140 grader Fahrenheit.

Alle innendørsfunksjonene finnes i Nest Cam Outdoor, med tillegg av en mer robust natt- og infrarødt kamerasystem for skarpere syn. Når Nest-kameraene fortsetter å gjøre nyhetene for å forhindre invasjoner i hjemmet og andre sikkerhetshendelser, sOpistiserte mannskaper vil være oppmerksom på og hoppe over hjem som er beskyttet av disse systemene; det skal bemerkes at “profesjonelle” tyver gjør alt for ikke å bli fanget, og de vil sannsynligvis velge mindre risikofylte mål.

Nest Cam IQ Innendørs – Intelligent hjemmeovervåking

I løpet av få måneder siden det ble introdusert har dette kameraet fått fantastiske anmeldelser på tvers av mange teknologimagasiner. Som navnet antyder, er Nest Cam IQ Indoor en smartere versjon av sin opprinnelige innendørsfetter; den har omtrent samme størrelse og kombinerer designelementene til sine utendørs og innendørs kameramodeller.

Denne enheten er mer enn bare en sikkerhetskam; i stor grad det gir mange av funksjonene du kan forvente fra et smarte hjemmeautomatiseringssenter, inkludert en innebygd prosessor med 6 kjerner som kjører en spesiell versjon av Android-operativsystemet, slik at du har full tilgang til Google Assistant. I hovedsak fungerer dette kameraet som en smart høyttaler, og det tilbyr også intelligent syn.

Nest Cam IQ InnendørsHovedtrekkene til IQ Indoor:

• 4K-kamera med 8-megapiksel fargesensor
  • Avansert zoom og forbedring komplett med sporingsbilde fra nærhet
  • 130-graders synsfelt
  • Jevn HDR-videoopptak med 30 bilder per sekund
  • Infrarødt syn og omgivelseslys sensorer som kan kontrollere smarte lyssystemer
  • Tre sensitive mikrofoner og en stereohøyttaler
  • Trådløs WEP, WPA og WPA2 sikkerhet og avansert tilkobling. Data blir fanget, lagret og overført med 128-bit Advanced Encryption Standard støttet av TLS / SSL-protokoller

Som man kan forestille seg, fungerer denne Nest-cam bedre med et Nest Aware-abonnement; Du kan imidlertid gå gjennom opptil tre timer øyeblikksbilder selv om du ikke abonnerer på tjenesten. De kunstige intelligensalgoritmene som kontrollerer smartvisjonen til denne enheten vil minimere utløsende falske varsler; for eksempel, hundene dine vil ikke bli feil av inntrengere. Selv om denne Nest-sikkerhetskameraen er en av de dyreste i markedet, vil det å kunne kontrollere Google Assistant spare deg for å måtte kjøpe en smart høyttaler til ditt hjemlige automatiseringssystem..

Nest Cam IQ Outdoor – Advanced Threat Detection

Nest Cam IQ OutdoorI likhet med IQ Innendørs er Nest Cam IQ Outdoor en imponerende og stilfull stil med maskinvare lastet med AI-funksjoner. Tilhengere av høyteknologiske thrillere og spionasjefilmer der sikkerhetskameraer sporer mistenkte på egenhånd og følger deres hver bevegelse, vil glede seg over å vite at det er dette Nest Cam IQ Outdoor nettopp gjør.

Ikke bare er IQ Outdoor-kameraet robust og manipulasjonssikker men også smart nok til focus på menneskelige former som opptrer mistenkelig og sporer dem før du slår alarm. Alle funksjonene til IQ Indoor, minus Google Assistant, finner du i IQ Outdoor; dessuten kan det allsidige hengslet rotere kameraet på en 360-graders akse, og høyttaler / mikrofonkombinasjonen gir forbedrede lydfunksjoner som er egnet for bruk utenfor.

La oss si at du har installert smarte låser i inngangsdøren din, og at du forventer gjester fra byen; med IQ Outdoor cam, kan du få beskjed om eksternt når de ankommer, og du kan tydelig snakke med dem før du slipper inn.

Hva du trenger å vite om Nest Labs-kameraer

Google har investert en betydelig investering i Nest Labs med det formål å bygge et merke kjent for å være i forkant av smarthusautomatisering; som sådan kan du være trygg på det Nest-enheter er avanserte produkter, men de trenger også en viss teknologiinfrastruktur for at de skal kunne levere sitt maksimale potensial. nærmere bestemt, tregt Wi-Fi-hjemmenettverk kan forhindre at du opplever hele spekteret av funksjoner i Nest-kameraer. Båndbredde er en betydelig vurdering; Hvis du har tenkt å aktivere konstant Nest-kameraopptak, vil du laste opp hastigheter på minst 2 Mbps. I situasjoner der Wi-Fi-nettverket ikke er optimalt, har du muligheten til å endre innstillinger for videoopptak og -opptak med hensyn til bildekvalitet og båndbredde.

The Nest Aware Service

Alle store teknologiselskaper svinger sin virksomhet mot å tilby tjenester, og Google er intet unntak. Nest Aware er et sikkerhetsforbedring som kontinuerlig tar opp video og lyd som Nest-kameraer tar opp, opp til 30 dager. Fra mai 2019 starter Nest Aware-abonnement på $ 5 per måned i fem dager med innspillinger og smarte varsler. Denne tjenesten gir et snev av kunstig intelligens til ikke-IQ Nest-kameraene, og den er tilgjengelig gjennom forskjellige bunter og rabattalternativer, for eksempel 50 prosent avslag for ekstra kameraer.

Integrasjonspotensialet til nestekameraer

Nå som Nest har dreid seg om et merke som er synonymt med Googles smarthusautomatisering, kan du forvente mange integrasjoner av produkter og tjenester i løpet av den nærmeste fremtiden. Googles endelige mål er at brukere skal bygge Nest-økosystemer i hjemmene sine; for denne effekten ønsker selskapet å blende deg med fantastiske Nest-produkter, slik at du begynner å utvikle en følelse av merkevarelojalitet.

Nest termostat mobilappTenk på IQ Indoor-cam og den medfølgende Google Assistant; selv om du alltid kan installere denne appen på Android-smarttelefonen din og bruke den som et knutepunkt for å kontrollere Nest-enhetene dine, vil du sannsynligvis føle deg fristet til snakk direkte til kameraet.

De nåværende integrasjonsalternativene som tilbys av Nest inkluderer termostater, røykvarslere, alarmer til hjemmet, dørklokker og smarte låser. Hvis du allerede har Nest-kameraer eller bruker en Android-smarttelefon, vil neste logiske trekk være å legge til flere Nest-produkter til ditt smarte hjemmenettverk.

Hekkekameraer og overvåkingspriser

Når du sammenlignes med andre hjemmesikkerhetskameraer, bør du forvente å betale premiumpriser for Nest-enheter og skytjenester. IQ Outdoor koster for eksempel nesten $ 350, og dets innekvivalent ble nylig redusert til $ 249 fra $ 299. Nest Labs vil ofte tilby rabatter og tilbud til spesielle anledninger som morsdag og i løpet av ferieshopping-sesongen, men selv med disse prisavbruddene kan du fremdeles synes at de er litt dyre.

Nest Aware priser

Nest Aware tilbyr døgnåpne opptakstjenester som bruker skyen til å lagre dataene, og antall dager på videohistorikken din avhenger av pakken du velger. Nest er kjent for å være et av de dyrere hjemmesikkerhetssystemene i markedet, og dette ser ut til å omfatte nettskyovervåkningstjenestene deres.

Hva er Nest kundeopplevelsen

Når det gjelder Nest-kundeservice, gir Consumer Affairs Nest bedre karakterer enn Google, spesielt for brukere som abonnerer på Nest Aware-tjenesten. Nest-produktene er designet for å fungere ut av esken; derimot, trinnvise installasjonsveiledninger har en tendens til å være mer detaljerte og involvert enn mange andre smarte hjemme-automatiseringsenheter, og dette er faktisk bra med tanke på personvern og sikkerhet.

Som et Google-merke vil Nest Labs ikke gjøre en feil å tillate installasjoner med standard brukernavn / passordkombinasjoner. likevel kan det være lurt å ta det ekstra sikkerhetstrinnet med å dirigere smarthusnettverket ditt gjennom den beste VPN-en, helst på ruternivå.

Nest har en av de mest omfattende guider for feilsøking, installasjon, feilkontroll og vedlikehold i markedet i dag. Hvis DIY ikke er en kopp te, kan du nå dem via sosiale mediesidene, e-post og selvfølgelig deres hotline.

Endelige tanker om nestekameraer

Til slutt lar Nest-kameraer deg i forkant med moderne hjemmesikkerhet. Siden du virkelig ikke vil snuble etter en viktig sak som å overvåke hjemmet ditt, du kan ikke gå galt med en av disse enhetene.

Med den nye retningen som Google tar med hensyn til smarthusautomatisering, vil Nest sannsynligvis være det smarteste valget av produkter på noen tid, i det minste til Apple eller Microsoft bestemmer seg for å begynne å konkurrere for alvor.

Spørsmål og svar

Spørsmål: Kan jeg bruke nestekameraer uten abonnement?

EN: Nest Aware-tjenester er helt valgfrie, men det er slik de mer avanserte kameraene leverer sitt fulle potensial. Det nye 5-dagers Nest Aware-abonnementet er rimelig nok til at de fleste prøver.

Q: Er Nest Cam vanntett?

EN: De utendørs Nest-kameraene har en vær- og klimarangering som indikerer motstand mot nedbør, men disse enhetene er ikke ment å være under vann.

Spørsmål: Fungerer Nest Outdoor Camera med Alexa?

EN: Nest-produkter kan styres med Amazon Alexa smartassistent, som styrker Amazon Echo-høyttalerne, gjennom det som er kjent som “ferdigheter og oppskrifter.” Hvis du har et Alexa-drevet produkt, vil du si “Alexa, oppdage enhetene mine” for å se om en liste over ferdigheter eller “hvis dette, så blir det” alternativene snakkes eller vises. Du må trene Alexa for å knytte talekommandoer til det du vil at Nest-kameraene skal gjøre.

Q: Gjør nestekameraer uten Wi-Fi?

EN: Funksjonaliteten til Nest-kameraer uten Wi-Fi og en aktiv internettforbindelse er begrenset til at det ikke fortjener diskusjon. Ethernet-tilkoblinger er ikke en løsning i denne forbindelse. Husk at bredbåndstilkoblingen din må tilby 2 Mbps opplastbar båndbredde for optimal drift av Nest-kameraer.

Kim Martin Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.
follow me